Varning för Nowalex !

Ni skulle bara veta vilken skit jag satt oss i.
Våran underbara barnvagn har visat sig vara en mardröm !

Efter att läst en artikel i en tidning tog jag fram datorn och googlade lite.
Där fick jag veta att våran vagn har blivit helt utdömd av konsumentverket.
Den har allvarliga brister som har medfört totalt försäljnings förbud här i Sverige.


I Sverige var det 4 företag som sålde denna vagn och 2 företag tar tillbaka vagnarna utan protest.
Ett annat företag har gått i konkurs och det fjärde företaget (som vi handlat av) vägrar att återkalla vagnarna.
Anna&Axel vägrar alltså att återkalla vagnarna och har därför överklagat konsumentverkets dom till förvaltningsrätten.
Detta kommer att bli en lång process och jag skulle vilja varna alla för att handla av Anna&Axel !
Dom beter sig oprofessionellt och är otrevliga att ha att göra med.

Nu i januari ska förvaltningsrätten ta ett beslut och därefter får vi se vad som händer.
Vi kommer att avvakta vad förvaltningsrätten kommer med för beslut och därefter se om Anna&Axel tar tillbaka vagnen.
Annars återstår endast för oss att stämma företaget till Tingsrätten och därefter hoppas på att vi får rätt.



Skitvagn !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback