Hon Är Här <3



Våran stjärna, vårat underbara lilla barn har anlänt.

Det blev en liten tös som hade lite bråttom till världen.
Den 31 januari klockan 14.13 såg hon världen för första gången, 3570 g och 49 cm lång.
Efter ett tufft kejsarsnitt fick vi våran lilla tjej.

För någon som inte har ett barn är det svårt att förklara hur det känns och vilken kärlek man känner.
Känslan är obeskrivlig och helt fantastisk.

Nu har det gått 2 veckor efter förlossningen och jag har äntligen börjat läka och
 kan nästan röra mig som vanligt igen.
Men dom som rekomenderar kejsarsnitt kan jag absolut inte förstå.
Det var en fruktansvärd upplevelse och för att inte tala om tiden efter.
Veckan efter snittet kunde jag inte röra mig och knappt bära mitt barn.
För att inte tala om matningen och den enkla saken att flytta sig i en annan ställning
i sängen eller soffan.
Jag kan ju inte säga att en vanlig förlossning är bättre eftersom jag inte
varit med om det, men jag hoppas att jag slipper kejsarsnitt igen.

♥ Jag är en mycket trött men lycklig mamma.
Jag har ett underverk som jag kommer att skydda med mitt liv så länge jag lever ♥

♥Tindra♥


Kommentarer
Ingela Melinder säger:

Jag har erfarenhet av båda sorterna eftersom Rebecka föddes med snitt. Och jag konstaterade att man efter en vanlig förlossning är mamma, medan man efter ett kejsarsnitt är patient! Enligt mig skulle jag ALDRIG frivilligt välja ett snitt! Det var ok under operationen, men fruktansvärt efteråt och jag kunde knappt röra mig. Så om du får möjlighet att välja nästa gång: Välj en vanlig förlossning!



Kram på er! /Ingela

2012-02-15 | 20:58:41
Bloggadress: http://hund.nu
Camilla säger:

Så fint du skriver och beskriver livet och vardagen. Hoppas vi ses snart.

2012-02-15 | 23:07:08
Bloggadress: http://www.fangalyckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback