Sova ?

Jag kunde aldrig tänka mig att det skulle bli den omställning som det blivit att bli mamma.
Så säger nog alla föräldrar i alla fall första gången.
Inte trodde väl jag att mitt barn skulle hålla mig vaken hela nätterna och sova på dagarna.
Min bebis skulle ju sova när jag sov, äta på dagarna, sova hela nätterna och vakna så där lagom på morgonen.

Men tji fick jag.

Min Tindra är det absolut bästa som hänt mig, men omställningen är riktigt jobbig.
Hon sover fortfarande dåligt på nätterna och vaknar var och varannan timma.
Äter och är sedan vaken några timmar, helt KLARVAKEN.
Själv går man som en zombi dagarna igenom och orkar knappt med att svara i telefonen.
Det enda man tänker på är hur nästa natt ska bli och hur man ska få ork till nästa natt.
Jag försöker sova lite på dagarna när hon sover, men samtidigt vill man hinna med lite annat under tiden hon sover. Jag får väl skylla mig själv, men jag kan inte slappna av när det är stökigt eller när det står massa disk som bara väntar på att få komma in i diskmaskinen.

Nu har jag klagat tillräckligt.
Det är faktiskt en underbar känsla att vara mamma, att få vara med i utvecklingen av en ny människa och att få känna sig behövd.
Än om vissa dagar är mindre roliga än andra så skulle jag inte vilja byta bort mitt liv för allt i världen.
Jag har ju världens underbaraste unge

Tindra har fått en ny leksak som hon verkar gilla.
Den vibrerar och spelar för henne.
Och självklart är den ROSA ! :)




Kommentarer
jenny säger:

Det var precis samma för oss när vi fick william.. Vi gick i skift på nätterna för att orka.. jag tog över vid 1-2 på natten... Det var en riktigt hemsk period... alla sa att när dom är tre månader så har man fått in kvälls/nattrutinerna så dom sover längre perioder på nätterna... och det stämmer... MEN det var ingen tröst när man var mitt i den jobbiga perioden.. Det kändes som en evighet, dagarna var sååå långa och man gruvade sig för varje natt...

Det blir bättre :)

Nu när william är 6 månader har jag glömt hurjobbigt man hade det dom första månaderna...

Precis som med förlossningen, den har man åxå glömt hur j*vla ont de gjorde..

2012-02-26 | 17:06:40
Bloggadress: http://millencolina.blogg.se/
Anonym säger:

Vart har ni fått den ifrån

2012-09-15 | 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback