Sängen har kommit

Efter en del tjatande fick jag äntligen sängen monterad :)
Bästa älsklingen !


Monterad och bäddad i vårat sovrum.
Det som ska göras nu är att möblera om så sängen kommer närmare våran säng.

Saknas fortfarande ett själskydd eftersom det vi hade var för litet... ?
Visste inte att det fanns olika storlekar...


Besöket hos BM gick både bra och mindre bra.
Hon kunde inte riktigt känna hur bebben låg och eftersom h*n hade legat
dom senaste gångerna med huvudet nedåt så blev hon lite brydd och
bokade in mig på ett extra ultraljud.
På onsdag ska jag in till Spec. Mödravården så efter det
blir det att planera hur vi går vidare.
Hoppas verkligen inte att hon har rätt om att bebben ligger i säte...
I övrigt var det bra och jag fick svar på mina frågor :)


Har börjat med packning av BB väskan:

* Sockar
* Innetofflor
* Ett nattlinne jag inte är rädd om och ett annat
* Läppbalsam
* Hygienartiklar
* 2 ombyten + det jag åker in i

Saker till bebben 

* Babyskydd
* Pyamas
* Body 2 st
* Tröja
* Byxa
* Filt
* Fleeceoverall
* Mössa
* Sockar

Saker som ska inhandlas till BB-väskan:

* Amningsbh
* Amningsinlägg
* Blöjor
* Bindor
* Snacks och drycker


Saker som ska packas lite närmare:

* Morgonrock
* Kamera
* Mobil och kamera laddare

Känns som jag ska vara borta i en evighet, men bättre ta det säkra före det osäkra.
Blir det kejsarsnitt så blir det ännu lättare att planera, men inget jag vill !

Mina fötter och rygg tar död på mig.
Idag har jag inte gjort mycket.
Dammsugat och lagat mat, men det får jag för nu.
Fötterna värker som om jag sprungit ett maraton (kan jag tänka mig)
och min rygg gör alltid ont nu på kvällen.
Halsbrännan är tillbaka och jag börjar faktiskt känna att det får vara nog nu på riktigt.
Än känns det för tidigt för bebben att titta ut, men det skulle vara skönt.


// Less gravid...


Kommentarer
pia och ludde säger:

Ett tips. Glöm inte nå rena underkläder till karln din, kan bli jobbigt om ni blir kvar nån dag och han inte har ombyte med sig ;)

2012-01-05 | 13:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback