Spec. Mördravården...

I onsdags åkte jag in för att kolla till det lilla pyret med ett extra ultraljud eftersom min
BM misstänkte att bebisen ligger i säte.
Tog med min kära mor och älsklingen.
Efter ett ultaljud blev det konstaterat att bebisen ligger i säte.
Vi ska få träffa en läkare, vi väntar ca 30 min och sen dyker det upp en läkare som
inte hade speciellt bra svenska så det var rätt svårt att förstå vad hon menade.
Men jag upprepade det jag trodde hon sa om och om igen till jag tror att jag fattade.
Tycker det är riktigt synd att man inte får träffa en läkare som kan språket så man har fler frågor när man går därifrån än man hade när man kom. Skandal !




Hur som helst fattade jag det som att hon inte trodde att vända på bebisen skulle funka och att man kunde testa men att det skulle medföra en viss risk. En risk att bebisen snurrar in sig i navelsträngen.
Känns som att om det är liten risk att det ska funka så känner jag att det inte är så aktuellt.
Det blir förmodligen planerat kejsarsnitt.
Ska prata med min egen BM på måndag när jag har rutinkoll.

Det finns både för- och nackdelar med kejsarsnitt.
Fördelen är väl att man kan förbereda sig på ett annat sätt eftersom man får ett datum.
Och att själva förlossningen går relativt fort.
Jag tycker däremot att till nackdelarna hör fula ärr och att man inte är lika delaktig i själva födelsen.
Hur det än känns för min del vill jag göra det som är säkrast för mitt barn.
Och anser "experterna" att kejsarsnitt är det säkraste så gör jag givetvis det.
Jag hoppas att jag är klokare efter måndag när jag varit hos MVC.
Just nu känns allt bara mest förvirrat :P

//Förvirrade Milla ♥


Kommentarer
Mia S säger:

Ärret är inget som direkt syns. Mitt har läkt kanonfint och sitter under troskanten. Tänk på att ha tejp över länge, ju längre tid du har tejp ju snyggare ska ärret läka! :)

2012-02-03 | 05:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback