Det här med sömn...

Varje morgon lovar jag mig själv att gå och lägga mig i tid på kvällen.
Och varje kväll slutar med att jag kommer i säng alldeles för sent eller så kan jag bara inte somna.
Detta resulterar i att när Lillan vaknar några timmar senare så är jag ett monster.
Igår gick jag och la mig i tid ca 22.30 men lix förbannat när jag kollar på klockan har fanskapet hunnit bli 01.00..
Jag blir så förbannad på mig själv.


Lillan växer så det knakar !
Vi hade våran sista babymassage träff i onsdags och jag passade på att väga henne,
Precis 7 kg väger min lilla "plutt" nu.
Jag börjar inse att hon snart inte är så liten längre.
Men jag ser inte att hon växer...
Härom dagen skulle jag gå genom lite kort för framkallning och då minsann
inser jag vad STOR hon blivit !
Älskade älskade barn ♥



Förberedelserna inför namngivningsceremonin
är i full gång och jag inväntar nu bara några bilder för att färdigställa inbjudningarna och sedan ska dom skickas iväg.

Jag har bestämt att vi ska knäppa några familjefoton, dels för tidningen och dels för att jag tycker att det kan vara roligt att förstora och ha i vårat hem.
Sambon samtycker väl inte direkt, men han har inget val.
I veckan ska det knäppas kort och någon lördag här framöver kommer vi vara i tidningen :)

Jag känner nu att jag mer och mer börjar komma tillbaka till mig själv.
Att jag faktiskt har varit ett riktigt monster under graviditeten och en tid efteråt.
Det känns som man var i en bubbla och allt man själv tyckt och velat har varit rätt.
Men nu såhär efteråt känner man sig riktigt dum...
Skrämmande vad hormoner kan göra !



Jag har fått mig världens skatt
världens bästa gåva
en del av mig
finner inga ord som kan beskriva min kärlek till dig
att bli mamma
att få vara din mamma
är mitt liv
älskade lilla barn



//MammaMillis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback