Detta med faser...

Ibland känner jag mest för att lägga mig under täcket och gömma mig..
Idag har varit just en sån dag.
Tindra har gnällt, bråkat och bara tyckt att jag varit ivägen idag.
Dregglet hänger konstant från hennes mun.. Kanske är det nån tand till som försöker pressa sig genom hennes stackars tandkött som gör henne så här förbaskat grinig.
Sömnen fungerar inte alls och det är en otroligt trött mamma som mer känner sig som en zombi dag ut och dag in.
Livet som mamma kan verkligen vara påfrestande.
Snacka om att jag inte hade en susning om vad jag gav mig in på när jag blev gravid och trodde mest bara att det skulle handla om lite blöjbyten och en och annan vaken natt...
PYTTSAN !
Det som glömdes ta i beräkningarna är att man blir inte en människa utan sömn och än mindre med en grinig bäbis att ta hand om själv dygnet runt.
Missförstå mig nu inte, jag älskar samtidigt mitt liv som mamma men ska man vara ärlig tror jag inte någon förstföderska förstår vad allt innebär.
Jag tröstar mig med att denna fas snart går över och snabbt som attan kommer nästa fas och slår ut oss..
Jippi !
 
Men dessa små leenden och dom små framsteg som faktiskt sker varje dag gör att jag älskar min dotter över allt annat, dessa små tillfällen får allt annat att verka pluttigt.
 
<-- Jobbigt att vara bråkig med mamma..
 
Nu är det dags för den här mamman att krypa ner i sängen och hoppas på så många timmar sömn som möjligt.
 
//MammaMillis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback