Panik...

Paniken börjar så smått gnaga när jag tänker att jag ska tillbaka till jobb.
Inte för att det är jobbet i sig som känns besvärligt, utan att jag ska lämna min lilla tös.
Jag vill gärna tillbaka till jobb så snart som möjligt, börsen ekar och inte för att det ger mig speciellt mycket mer inkomst, men jag tjänar åtminstone ihop till mina pengar själv och lever inte på bidrag.
Jag förstår att vissa måste leva på bidrag under en tid i sitt liv och vissa kanske inte har något val.
Men sen har vi dessa människor som inte vill ha ett jobb utan som hellre lever på skattebetalarnas pengar, MINA pengar. Dom har jag inte mycket gott att säga om...
Jag har inte ett drömjobb direkt men det är en inkomst. Man får liksom ta det man får till nåt annat dyker upp.
Idag är det inte lätt att få jobb men jag kan iaf känna att jag gör något bra när jag går till mitt jobb och kan hjälpa människor som inte kan klara sig själv.
 
På fredag ska jag till stallet !
Jag ska faktiskt, om allt gå som planerat, börja rida igen.
Det känns otroligt skönt.
Jag vill upp i sadeln igen och jag vill umgås med dessa magiska djur som jag vet gör under med mitt välmående !
 
Hjärtat slutar snart sitt jobb i storstan och kommer hem och det medför att jag får en gnutta egentid.
LÄNGTAR !
Självklart ska det också bli skönt att ha honom hemma så slipper jag känna mig så ensam och mörkrädd.
Jag är trygg hos dig
 
 
//MammaMillis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback