Tillbaka till jobb ?

Idag packade jag ihop mig och Tindra i bilen och åkte med min fina vän Carro och hennes lilla Lova för att besöka jobbet.
Trevligt att få träffa alla fina arbetskamrater som jag insåg att jag saknat väldigt mycket.
Dessutom tror jag nog att jag bestämt mig för ett datum när jag ska börja jobba igen..
1 februari.
Då är Tindra precis 1 år och förmodligen för tidigt att låta henne vara på dagis, men då blir pappan i familjen hemma med henne. Det ska faktiskt bli spännande att se hur det går, nu misstror jag absolut inte att han klarar det men det är liksom jag som varit med henne den mesta tiden och att sedan bara lämna över det på någon annan känns en aningen skumt...
Klart han klarar det, men hur ska jag klara mig ?
Att börja jobba känns en aningen vemodigt måste jag säga, 1 december har jag varit hemma ett helt år.
Var har det året tagit vägen?
Men samtidigt som det känns vemodigt känns det ändå rätt skönt. Att få komma tillbaka till min vanliga vardag och träffa vuxna människor och göra mitt jobb. Och än om jag inte vill inse att mammaledigheten tar slut så tar dagarna slut och något måste jag ju faktiskt leva på :)
 
Barnen sover nu sött och jag har hunnit med mina vanliga kvällsbestyr som görs varje kväll när dom små sover.
 
 
 
<-- För precis ett år sedan.
 
//MammaMillis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback